Himpunan Forwarding Email

blog ni menghimpunkan koleksi2 email yang saya dapat daripada member2. Email forwarding la.. Saja syok2 simpan segala email2 yang saya dapat dalam blog nih.. senang sikit nak cari dan kongsi dengan semua orang.. Kalau anda ada email2 menarik, mai la kongsi dengan saya dengan menghantar di mrzoab@gmail.com.. terima kasih.. ohohoho



hah, lagi cerita pasai teloq nih. Kalau haritu heboh pasai teloq tiruan.

Kali ni saya nak tunjuk teloq yang diubahsuai plak.

Sesuai bagi orang nak buat hantaran ka, hadiah harijadi ka, buat hiasan dalam masakan ka iaitu teloq yang diubahsuai menjadi bentuk hati. Atau kata lain bentuk love la. Telow ni bukan teloq tiruan, tapi teloq tulen yang telah diubahbentuk ja.

Bawah ni cara nak membuatnya.


Langkah 1:
Sediakan bahan-bahan seperti getah dua apa ek. Penjodoh bilangan pun tak tau. 2 lai la senang. :D. Pastu sediakan kayu contohnya pensel ka, chopstick ka dan akhir sekali sediakan kertas kadbod atau pelepah pinang pun ok nih.

Langkah 2:
Letakkan teloq tadi atas kertas atau pelepah pinang tadi, pastu letakkan kayu tadi atas teloq tu pulak. Macam dalam gambaq tu la.

Langkah 3:
Ikatkan getah dikedua-dua hujung kayu tadi supaya teloq tu kekal dihimpit antara kertas dan kayu tadi.

Langkah 4:
Pastu tinggalkan beberapa lama. Dalam email ni tak bagitau pulak berapa lama teloq tu akan terbentuk camtu. Agak-agak ja la letak dalam sejam dua. Pastu baru bukak ikatan getah tadi tu.

Langkah 5:
keluarkan teloq tadi dari kertas tu. Walah!! cantik ja bentuk dia. Buleh ja teruih buat hiasan. Nak lagi cantik, potong macam dalam langkah 6.

Selamat mencoba.

0 comments

Post a Comment

Subscribe to: Post Comments (Atom)