Himpunan Forwarding Email

blog ni menghimpunkan koleksi2 email yang saya dapat daripada member2. Email forwarding la.. Saja syok2 simpan segala email2 yang saya dapat dalam blog nih.. senang sikit nak cari dan kongsi dengan semua orang.. Kalau anda ada email2 menarik, mai la kongsi dengan saya dengan menghantar di mrzoab@gmail.com.. terima kasih.. ohohoho



Hatim berkata :
"4 perkara yang tidak terasa nikmatnya melainkan setelah datang 4 perkara :

1. Muda tidak terasa nikmatnya melainkan oleh orang tua
2. Kesejahteraan (kedamaian) tidak dirasai nikmatnya melainkan oleh orang yang terkena bala
3. Kesihatan tidak diketahui nikmatnya melainkan oleh orang yang sakit .
4. Hidup tidak dirasai nikmatnya melainkan oleh orang yang telah mati .

Orang Yang Paling Kuat
"Orang yang paling kuat ialah orang yang dapat bangun waktu Subuh"

Kebaikan Dua Orang
Tiada kebaikan di dunia ini melainkan kepada dua orang; seorang yang mengerjakan beberapa dosa lantas diiringi dengan taubat, dan seorang yang segera mengerjakan kebaikan.

Jangan Lupa Tanggungjawab Kepada Allah
Janganlah engkau terlalu sibuk menghabiskan masa untuk urusan keluarga dan anakmu (sehingga lalai terhadap tanggungjawab kepada Allah dsb), kerana jika mereka
itu adalah kekasih Allah, maka sesungguhnya Allah SWT tidak sekali-kali akan mensia-siakan kekasihNya, tetapi jika mereka itu musuh Allah, maka apakah gunanya kesibukan dan segala usahamu terhadap musuh-musuh Allah ?

Menyembah @ disembah harta
Orang yang pemurah itu disembah harta sementara orang yang kikir itu menyembah harta .

Tiap-Tiap Perkataan....
Tiap-tiap perkataan yang tidak ada padanya peringatan kepada Allah itu adalah tidak berfaedah, tiap-tiap diam yang tidak diikuti dengan berfikir itu adalah kelalaian dan setiap pandangan yang tidak dapat memberi pengajaran itu adalah sia-sia.

Malulah kepada....
Malulah dari mencela orang yang kalau dia hadir, nescaya engakau berlebih-lebihan memujinya dan malulah dari memuji orang yang kalau dia tidak hadir, nescaya engkau cepat-cepat mencelanya.

Hati Adalah Ladang
Sesungguhnya sesetengah perkataan itu ada yang lebih keras dari batu, lebih tajam dari tusukan jarum, lebih pahit daripada jadam dan lebih panas daripada bara.
Sesungguhnya hati adalah ladang, maka tanamlah ia dengan perkataan yang baik, kerana jika tidak tumbuh semuanya (perkataan yang tidak baik), nescaya tumbuh sebahagiannya.

Dunia
"Dunia itu awalnya payah, akhirnya binasa, halalnya dihisab dan haramnya diazab"

Bergaullah Dengan Baik
"Bergaullah sesama manusia dengan satu pergaulan yang baik, jika kamu tiada, mereka akan rindu kepada kamu dan jika kamu mati mereka akan menangisimu"

Sabar
"Kesabaran itu ada dua iaitu sabar menahan sesuatu yang engkau benci dan sabar melepaskan sesuatu yang engkau suka. Yang kedua itu adalah lebih berat bagi nafsu"
Al-quran sebagai pedoman,sunnah sebagai tatacara hidup,ijmak ulamak sebagai sumber rujukan dan qias sebagai petunjuk. pegangan sebagai seorang muslim. Biar mati adat jangan mati syariat...

0 comments

Post a Comment

Subscribe to: Post Comments (Atom)